A növekedés lehet jó és lehet rossz!
Ha a növekedés mellett dönt, azt körültekintően kell irányítani.
A “kezeletlen” növekedés túlterheli a munkatársakat, munka- és kontrollfolyamatokat, megváltoztatja a cégkultúrát, és végül rosszabb lesz a cég működése, mint volt.
A kezeletlen növekedés gyakori tünetei:
- Ügyvezető / tulajdonos gyakran felülbírálja a mások által hozott döntéseket
- A középvezetők nem önállóak, az ügyvezető jóváhagyását / javaslatát kérik mindenhez.
- Nem egyértelmű, kinek mi a feladata, felelőssége.
- Növekszik a stressz szintje a vezetőknek és a munkatársaknak is.
- Nincs idő a megbeszélésekre.
- Az ügyvezető / tulajdonos nélkül pár nap után megállna a cég.
- A vevők egyre többet panaszkodnak a hibákra, határidőn túli teljesítésekre.
- A munkatársak egyre többször hibáznak.
- Egyre többször hibáztatják a kollégáikat.
- Egyre több a vita azon, hogy mi, kinek a dolga.
- A legjobb emberek felmondanak.
A növekedő cégek, függetlenül a működési területüktől, mind ugyanazokon a lépcsőfokokon mennek keresztül. Az egyes lépcsőfokok elérésekor minőségi váltásra van szüksége, különben nem képes az adott szintnek megfelelő mennyiségű és minőségű munkát elvégezni. Ha egy cég magasabb szinten az előző szintnek megfelelő működési struktúrákat alkalmazza, szükségszerűen elbukik.
Hogyan növekedhet cége nyereségesen, fenntarthatóan?
Munkatársaink megállapítják, hogy a cég fejlettségi állapotának megfelelően mire van szükség a növekedés kihívásainak kezelésére.
Az Ön cégére szabottan (a teljesség igénye nélkül):
- Nem csak “okoskodunk, tanácsokat osztogatunk, hanem meg is csináljuk”!
- A feladatok tartalmi megvalósításában is részt veszünk.
- Folyamatosan jelen vagyunk a cégben (heti 3-4 nap).
- Tiszteleten, megbízhatóságon és számonkérhetőségen alapuló morált alakítunk ki.
- A munkatársaknak megtanítjuk a szükséges ismereteket.
Tevékenységi területeink
Minimum 25% hatékonyság-növekedés
- Munkatársak elkötelezése, bevonása
- Eredményes motiváció
- Teljesítmény alapú kultúra
- Csapatmunka
Szeretné, ha a munkatársai elkötelezettek lennének és nem kellene őket állandóan ellenőrizni, noszogatni? Ha vállalkozói szemlélettel dolgoznának? Ennek elérésével hosszú távon jelentős teljesítménynövekedés biztosítható.
Ha valami nem jól működik, azonnal lépni kell!
- Üzleti mutatók folyamatos figyelése, elemzése
- Döntéstámogatás
- Üzleti mutatókhoz kötött teljesítmény-értékelés
- Hatékony információáramlás
Elfogadható az, ha autója egy óra késéssel jelzi a felforrt a hűtővizet? Ha a cégben elkezd valami nem jól működni, az sokszor csak jókora késéssel válik nyilvánvalóvá és már tovább is gyűrűzik a hatása.
A hosszútávú siker egyetlen módja
- Vízió, misszió, céges értékek definiálása
- Stratégia kialakítása, gyakorlati megvalósítása
- Stratégiai információszerzés
- Vevők, versenytársak, munkatársak felmérése
Minden sikeres cég rengeteg energiát fektet a stratégiaalkotásba és megvalósításba. A stratégia koncentrálja a limitált erőforrásokat, meghatározza a döntési irányokat, növeli a hatékonyságot és a dolgozók elköteleződését.
Hogyan lehet jóból a legjobb?
- Stratégiai fókusz és megvalósítás
- Folyamatos fejlődés, fejlesztés
- Vevőközpontúság
- Munkafolyamatok hibamentesítése
A teljesítmény és hatékonyság növelésére a legtöbb cégben sok-sok lehetőség van, amelyeket meglepő módon nem tudnak kihasználni. A napi mókuskerékben fel sem tűnik, hogy lehet másképp is csinálni, vagy más sok terv született, de a megvalósítás elmaradt.
Egy hajszállal mindig jobbnak kell lenni!
- Differenciálás
- Jól megtervezett célpiac
- Egyedi, megkülönböztető értékek
- Folyamatos információ a vevőktől
Tudja, hogy az Ön potenciális vevői ténylegesen miért vásárolnak inkább a versenytársainál? Mi az, ami miatt esetleg elpártolnak az Ön cégétől? Meg tudja üzenni a potenciális vevőknek, hogy az Ön terméke pont az, amit ők keresnek?
Az innováció a növekedés legjobb motorja
- Innovációs stratégia
- Fejlesztési folyamatok optimalizálása
- Képességek fejlesztése, oktatása
- Innováció értékelése, tervezése
A profit termelő innováció összetett és kockázatos. Az innovációt másként kell csinálni, mint a cég alaptevékenységét. A sikeresen innováló cégek ezért használják a leghatékonyabb, cégre szabott innovációs módszereket.